Var bedriver ni simskola?
|
Vi bedriver simskola på walkesborgsbadet i Uddevalla |
|
Var hittar jag Qr-koden till simskolan?
|
Qr-koder skickad ut strax före terminsstart till den/ de mejladresser som ligger registrerade på ert sportadmin konto. |
|
Finns det skåp att låsa in kläder i?
|
Ja det finns skåp i simhallens omklädningsrum och ni använder hänglås för att låsa dem med. |
|
Vilka avbokningsregler gäller för era kurser?
|
Ni hittar våra avbokningsregler här. |
|
Hur lång tid dröjer det innan pengarna återbetalas vid en avbokning?
|
Har betalningen gjorts via kort så sker återbetalningen inom 1-3 bankdagar. Har betalningen gjorts via faktura så återkommer Qvickly till dig via mail och efterfrågar då kontouppgifter. I det senare fallet dröjer det alltså ytterligare dagar innan du har pengarna på ditt konto.
|
|
Vad är simningens ABC?
|
Att kunna simma är både kul och livsviktigt! Simning är dessutom ett bra sätt att träna kroppen eftersom många muskelgrupper arbetar samtidigt. Simkunnighet är en färskvara som måste förnyas med jämna mellanrum . Ett bra sätt att hålla simkunnigheten vid liv är att årligen ta Simborgarmärket -simma 200 m på djupt vatten. För att simningen och vattenvanan ska utvecklas optimalt måste man ständigt träna på de 8 moment som ingår i Simningens ABC. Dessa utgör grunden i simningen och är viktiga oavsett nivå. Från babysim till motion- eller elitsimning alla behöver ständigt träna på dessa moment.
|
|
Vilken grupp ska mitt barn gå i?
|
I slutet av terminen får varje simmare en rekommendation av sin simtränare om vilken grupp som lämpar sig bäst för nästkommande termin. Om barnet inte har deltagit i vår verksamhet tidigare framgår nivåerna på vår hemsida. |
|
Vi fick inte plats i den grupp vi önskade – vad kan vi göra?
|
Försök hitta ett annat alternativ som kan passa. Blir det en plats ledig syns det på bokningssidan. |
|
Kan man ställa sig på kö för en plats?
|
Nej, vi har inget kösystem men på bokningssidan framgår vilka grupper som har lediga platser. När vi får in en avbokning syns det som en ledig plats som är bokningsbar. Det finns en funktion som heter bevakning, det går att göra på fullbokade grupper och om det skulle bli en ledig plats får ni ett mejl. |
|
Vart vänder jag mig om jag som förälder har synpunkter på träningen?
|
Vi uppskattar att du i första hand framför dina konstruktiva synpunkter till gruppens tränare på plats. Tränarna gör sitt bästa och vill att barn och föräldrar ska vara nöjda. Med detta som utgångspunkt är de förstås intresserade av dina konstruktiva synpunkter. Kom ihåg att även positiva synpunkter får framföras! Om du upplever att du inte får gehör eller att tränarna är fel personer att diskutera frågan med så vänder du dig till kansliet |
|
Får man ta igen ett missat tillfälle?
|
På grund av brist på vattentid så går det inte att ta igen missade tillfällen och inte heller att få tillbaka pengarna vid dessa tillfällen. |
|
Får mitt barn bada innan/ efter simskolan?
|
Nej, inget bad innan/ efter simskolan är tillåtet. |
|
Har mitt barn garanterad plats till nästa termin?
|
De som har deltagit under den senaste terminen har förtur till återanmälan som medlemmen gör själv via vår bokningssida här. |
|
Varför är det bra att ladda ner MedlemsAppen?
|
I MedlemsAppen får du som medlem koll på aktiviteter, kalender, nyheter och utskick mm.
För idrottsföräldern innebär det också en förenklad idrottsvardag då denne kan samla allt på en och samma plats. Det går även att boka kurser via MedlemsAppen. SportAdmins MedlemsApp laddar du ner där appar finns.
|
|